AOV (Average Order Value) er et viktig tall for e-handelsbedrifter fordi det måler det gjennomsnittlige beløpet som kundene bruker på en enkelt transaksjon. Det er en viktig KPI (Key Performance Indicator) som lar organisasjoner bedre forstå forbrukernes forbruksvaner, identifisere områder for utvikling og optimalisere salgsstrategien. Den gjennomsnittlige ordreverdien beregnes ved å dele den totale forretningsinntekten på antall individuelle bestillinger. Hvis en butikk for eksempel selger €10 000 og mottar 100 bestillinger i løpet av én måned, vil AOV-en være: AOV = €10 000 / 100 = €100
Opptil 78 prosent av nordiske kunder har kjøpt i utlandet det siste året, noe som er 4 prosentpoeng mer enn i 2024, ifølge PostNords E-handel i Norden 2025: Høstrapport. Kina er fortsatt det mest populære reisemålet med en andel på 30 %, med pris som det klare hovedmotivet – sitert av over halvparten av kundene.
I en atmosfære fylt med energi, inspirasjon og nye ideer, demonstrerte årets 8th Regional E-Commerce Conference nok en gang hvorfor det er den mest etterlengtede begivenheten for det digitale samfunnet i regionen. 4. november var National Opera and Ballet fullpakket med ledere, markedsførere, gründere, organisasjonsrepresentanter og ledere som kom for å «akselerere» fremtiden under mottoet […]
Merkevarer har optimalisert innhold for søkemotorer i årevis. I dag endrer imidlertid måten folk søker etter informasjon på, og med det, hvordan de tar beslutninger. I stedet for korte spørsmål, spør de om spesifikke ting som betyr noe for dem. Det som en gang var morsomt, er nå en standard som vi må tilpasse oss […]